Učenje, druženje i zabava u Vilniusu

24.06.2016 | Arhiva

Sudjelovanje na eTwinning seminarima pruža mogućnost druženja i učenja s nastavnicima iz raznih zemalja, a također i upoznavanje obrazovnog sustava, ali i kulturnih i povijesnih znamenitosti zemlje domaćina.

Ove godine zainteresirala me tema “Integration of gamification into curriculum” eTwinning multilateralnog seminara koji je održan od 8. do 11. lipnja u Vilniusu, Litvi. Od samog početka sve aktivnosti su bile usmjerene osmišljavanju novih projekata, ali i upoznavanje s pojmom gamifikacija i načinom primjene u nastavi.

Gamifikacija ili igrifikacija je primjena tipičnih elemenata igranja (npr. bodovanje, natjecanje s drugima, pravila igre) u drugim područjima djelovanja. Gamifikacijom učenja postižemo aktivno uključivanje učenika u nastavni proces i povećavamo motivaciju učenika. Učenici bi mogli gledati video zapise, rješavati zadatke i kvizove te osvajati bodove i bedževe. Zbog tih bi aktivnosti djeca, učenici i mladi gledali na odgojno obrazovne ciljeve i postignuća kao nešto proaktivno, dinamično i zabavno, a ne kao na nezanimljivo i obvezno.

I način na koji smo se mi međusobno upoznali bio je aktivan i zanimljiv. Morali smo stati na mjesto koje predstavlja našu državu i grad na zamišljenoj karti Europe, a zatim otići do države s kojom bismo željeli sudjelovati u projektu. Igrajući pantomimu pogađali smo kako se zove neka projektna grupa.

Sudjelovanje na eTwinning seminarima pruža mogućnost druženja i učenja s nastavnicima iz raznih zemalja, a također i upoznavanje obrazovnog sustava, ali i kulturnih i povijesnih znamenitosti zemlje domaćina.

Ove godine zainteresirala me tema “Integration of gamification into curriculum” eTwinning multilateralnog seminara koji je održan od 8. do 11. lipnja u Vilniusu, Litvi. Od samog početka sve aktivnosti su bile usmjerene osmišljavanju novih projekata, ali i upoznavanje s pojmom gamifikacija i načinom primjene u nastavi.

Gamifikacija ili igrifikacija je primjena tipičnih elemenata igranja (npr. bodovanje, natjecanje s drugima, pravila igre) u drugim područjima djelovanja. Gamifikacijom učenja postižemo aktivno uključivanje učenika u nastavni proces i povećavamo motivaciju učenika. Učenici bi mogli gledati video zapise, rješavati zadatke i kvizove te osvajati bodove i bedževe. Zbog tih bi aktivnosti djeca, učenici i mladi gledali na odgojno obrazovne ciljeve i postignuća kao nešto proaktivno, dinamično i zabavno, a ne kao na nezanimljivo i obvezno.

I način na koji smo se mi međusobno upoznali bio je aktivan i zanimljiv. Morali smo stati na mjesto koje predstavlja našu državu i grad na zamišljenoj karti Europe, a zatim otići do države s kojom bismo željeli sudjelovati u projektu. Igrajući pantomimu pogađali smo kako se zove neka projektna grupa.

Posljednji dan za nastavnike je organizirano razgledavanje Vilniusa i gala večera u tradicionalnom restoranu uz glazbu i ples.

Na seminaru je sudjelovalo 60 nastavnika iz 10 zemalja: Austrije, Hrvatske, Češke, Poljske, Italije, Litve, Latvija, Slovačke, Srbije i Mađarske. Moja grupa osmislila je projekt „Urban Explorer“ u kojem će učenici istražujući svoj grad snimiti video koji će sadržavati zagonetke vezane uz određena mjesta ili objekte u gradu, a zatim pokušavajući odgonetnuti zagonetke koje su im postavili učenici iz škola partnera, naučiti o drugim europskim gradovima.

U vrijeme kada se ne poštuje trud i rad stotine učitelja i javno iskazani stav 50000 ljudi koji žele bolje obrazovanje, sudjelovanje na ovakvim seminarima vraća entuzijazam i puni baterije za nastavak borbe.

Maristela Rubić, prof.

Sufinancirano sredstvima programa Europske unije Erasmus+