PROJEKT „HEUREKA“

19.10.2016 | Novosti

Na okruglom stolu te konferenciji za medije koji su održani 10. i 11.  listopada 2016. g. predstavili smo rezultate projekta „Heureka“ u kojem je sudjelovala naša škola.

Projekt Heureka je projekt prijavljen u sklopu natječaja za dodjelu bespovratnih EU sredstava iz Europskog socijalnog fonda, komponenta: „Razvoj ljudskih potencijala 2007.-2013.“ u sklopu natječaja „Promocija kvalitete i unapređenje sustava odgoja i obrazovanja na srednjoškolskoj razini“. Provoditelj projekta je Gospodarska škola Varaždin u partnerstvu s Fakultetom organizacije i informatike Varaždin, I. gimnazijom Split i Hotelijersko –turističkom školom iz Zagreba. Ukupna vrijednost projekta je 1.169.669,63 HRK, a razdoblje provedbe projekta je 23. 10. 2015. – 22. 10. 2016. godine.

Cilj projekta je razvoj kurikuluma fakultativnih predmeta informatike te interdisciplinarnih predmeta matematike s informatikom i geografije s informatikom sa svrhom povećanja interesa učenika za STEM i IKT područje, poboljšanjem uspjeha na maturi, povećanjem broja upisa učenika na STEM i IKT studije čime bi se povećala njihova zapošljivost na tržištu rada.

Tijekom projekta provedene su:

  • edukacija nastavnika, ravnatelja i stručnih suradnika za izradu kurikuluma i u području metoda definiranja ishoda učenja
  • edukacija nastavnika geografije za korištenje GIS softvera
  • edukacija nastavnika za korištenje alata za e-učenje
  • edukacija nastavnika za korištenje interaktivne ploče.

Uspješno su realizirana i dva studijska putovanja čiji je cilj upoznavanje nastavnika, ravnatelja i stručnih suradnika s primjerima dobre prakse primjene IKT u nastavi STEM predmeta.

U Chatham & Clarendon Grammar School i The Duke of York’s Military School mogli smo vidjeti na koji se način u radu s učenicima primjenjuje moderna tehnologija, ali i kako nastavu usmjeriti na učenika i njegova postignuća.

Ravnatelji i stručni suradnici su na primjerima u I. gimnaziji Maribor i III. Gimnaziji Maribor vidjeli na koji način izraditi kvalitetne kurikulume temeljene na ishodima učenja i na koji način nastavne programe usmjeriti na mogućnosti učenika s ciljem osiguranja maksimalne uspješnosti.

Stečena znanja, ali i vlastite ideje i iskustva radni timovi, koje su činili po jedan nastavnik matematike, geografije i informatike iz svake škole te pojačani kolegama sa Fakulteta organizacije i informatike, ugradili su u nove kurikulume. Iz naše škole na izradi kurikuluma sudjelovale su profesorice Damira Čupić (matematika) , Tina Franić (geografija), Maristela Rubić (informatika).

Voditeljica projekta i ravnatelji škola partnera

Predstavljanje projekta u Splitsko-dalmatinskoj županiji

Tim za matematiku

Tim za geografiju

Tim za informatiku

Edukacija za korištenje interaktivne ploče

Edukacija o ishodima učenja

Edukacija o korištenju GIS softvera

Studijsko putovanje u Dover

Osim atraktivnog sadržaja, izborom metoda i oblika rada nastava je usmjerena prema učeniku, potiče se rad u paru i grupni rad. Izradom projekata pospješuje se razvoj istraživačkih, organizacijskih, komunikacijskih i prezentacijskih vještina te kreativnosti i inovativnosti.

Učenici će kroz ove predmete steći praktična znanja i vještine koje će moći primijeniti u svakodnevnom životu i radu.

Za sva tri predmeta izradili smo priručnik za nastavnike, te e-kolegij u sustavu Loomen koji sadrži niz lekcija, vježbi, zadataka, videomaterijala i testova za samoprovjeru koji će omogućiti učenicima učenje vlastitim tempom u vrijeme i mjesto kada žele.

Sadržaj fakultativnog predmeta informatika kreiran je kako bi učenici razvili potrebna znanja i vještine internetskih tehnologija za izradu informativnih, modernih, privlačnog dizajna i funkcionalnih web stranica kojima će predstaviti sebe, školu, projekt ili poduzeće koristeći sustav za upravljanje sadržajem.

Kurikulum predmeta Matematika sa informatikom nastao je kao odgovor na potrebe i želje učenika. Učenici žele dobru podlogu iz matematike kako bi ostvarili što bolji uspjeh na državnoj maturi, te  praktičniju i primjenjiviju matematiku, tj. žele vidjeti njenu primjenu i korist u svakodnevnom životu. Program je podijeljen u četiri modula (cjeline): Funkcije, Samostalni život, Kako, kada i zašto, Modeliranje. Moduli Funkcije i Modeliranje osmišljeni su kao pomoć učenicima u pripremi za državnu maturu. Kroz projektni zadatak učenici će izraditi  online kvizove koji će ostalim učenicima služiti za ponavljanje gradiva iz područja funkcija.

U okviru modula Samostalni život, Kako, kada i zašto, Modeliranje učenici će naučiti rješavati „životne“ zadatke, pa će tako naučiti kako planirati kućni budžet, odvagnuti koji je kredit  povoljniji, kako voditi vlastite financije, kako izračunati energetsku učinkovitost svog doma, kako donijeti kvalitetnu odluku za odabir odgovarajuće police osiguranja… Svi sadržaji usvajat će se primjenom IKT-a, konkretno programa Graph, Geogebra, Python te Microsoft Excel.

Nastava fakultativnog predmeta Geografije s informatikom bi primjenom IKT-a osigurala maksimalnu aktivnost učenika u smjeru istraživanja i samostalnog rada. Zainteresirani učenici će steći znanja i vještine koje će im pomoći u rješavanju svakodnevnih životnih situacija, kao što su: planiranje putovanja, snalaženje u prostoru, prostorno planiranje, korištenje katastarskih i zemljišnih čestica.

Učenici će postavljati fotografije zavičaja na web platformu Google Earth-a, izrađivati digitalne geografske karte i QR kodove kojima će prikazivati problematiku geoprostora, a ujedno i primjere dobre prakse upravljanja prostorom.

Sadržaji koji će se obrađivati u okviru novog predmeta ujedno će pomoći učenicima u pripremi ispita iz predmeta geografije na državnoj maturi, sa posebnim naglaskom na područja znanja i vještina u okviru kartografije i orijentacije u prostoru.

 

Damira Čupić, prof. matematike

Tina Franić, prof. geografije

Maristela Rubić, prof. informatike